fredag 21 januari 2022

Plötsligt händer det!

 


Jag såg den här bilden för ett tag sedan och blev förtjust - för en vill ju att det ska vara sant, eller hur?

Mitt skrivande har under åren tagit mig med på oändligt antal bergochdalbanor. Ta bara detta att försöka knö sig in hos ett bokförlag, det är verkligen kamelen och nålsögat all over again. En ständig hiss eller diss. Upp som en sol, ner som en pannkaka. Fram och åter med manus, ändringar, nix och kanske och nähedu och inte alls och möjligen och fan!

Men så ibland glimrar det till i mörkret. Som nu, nyss, när ett mejl damp ner i brevlådan. "Du har vunnit!" Jag har ... what?

Den här gången handlar det inte - som man kanske kan tro - om något av alla de där "Du har vunnit urton miljarder, skicka oss bara dina kontouppgifter!" utan om en skrivtävling! (Se föregående blogginlägg)

För ett par veckor sedan skickade jag in ett tävlingsbidrag och tänkte att jomenvisst, den här gången har jag väl fått till det ändå! Tydligen var det inte bara jag som tyckte det och plötsligt är det ganska okej att ha lite covid (det är inget skämt, det har jag faktiskt!) och att jag kommer att få fira min födelsedag i "#€!#%! karantän!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar