söndag 11 januari 2015

Snösöndag

Det är vittvittvitt ute, det är söndag, jag har inga andra måsten än de jag själv lagt på mig - som att klä av och slänga ut granen och bära upp alla julsaker på vinden - så varför inte helt enkelt göra ingenting?



Jag börjar med att starta en gammal film, men inser snart att den är just 'gammal' och att jag har sett den för många gånger. Hugh Grant är så tråkig att jag känner för att även bära upp tv:n på vinden.
I stället sträcker jag mig efter en bok, utan att se mig för, och valet råkar då falla på Åsne Seierstads bok om Behring Breivik. Jag har läst ungefär halva boken och är nu inne i den tråkigaste delen, som är hemskt svår att ta sig igenom.
Jag tar en flukt på Facebook, men där handlar det mest om sura språkpoliser och frenetiskt stickande småbarnsmammor. Vet inte riktigt hur jag hamnade i det gänget, men men ... Kanske dags att byta identitet?

Så, vad blir det då av det hela? Äh, jag får väl helt enkelt dra på mig springskorna och trotsa glashalkan. Sen tänker jag åka iväg och shoppa degbunkar i keramik, i akt och mening att fortsätta min plastbantning.

Ha en majsig söndag, all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar