fredag 21 februari 2014

Fredag e.m: Självdisciplinen vacklar

Fredag efter lunch måste vara veckans mest improduktiva timmar. Om man dessutom är mitt uppe i ett projekt som inte ens genom ett mindre mirakel kommer att kunna avslutas före helgen, sjunker disciplinen ytterligare. Om det till råga på eländet körs en OS-hockeysemifinal mellan Sverige och Finland ... Ja, vad kan hålla mig kvar vid skrivbordet? Inte mycket. Kanske om jag blev mutad med en semla, men ... Ja, jag ser ingen sådan!

Datorn är fortfarande igång, för alla eventualiteter. CAT-verktyget är öppet och aktuellt segment är markerat. Allt är förberett för att jag ska återvända efter lunch. Kommer jag att göra det? Tja, det beror på. Om Finland slår ut Sverige lär jag ju behöva deppa lite. Om Sverige slår ut Finland lär det krävas en tidig AW-dryck. Hur det än går måste jag tänka på fosterlandets bästa, visa upp en lojal attityd och löpa linan ut. Här gör vi minsann inget halvhjärtat!

God helg! Och håll tummarna för alla tremilare och femmilare, samt min vän C som ska köra Tjejvasan i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar