lördag 14 februari 2015

Eierschalensollbruchstellenverursacher

Jag fick uselt betyg i historia, både i grundskolan och på gymnasiet. Enligt min bättre hälft är det fullkomligt idiotiskt att få uselt betyg i historia, eftersom det "bara handlar om att banka in fakta". Ja, men då så ... Varför gjorde jag inte det? Att jag inte tänkte på det ...!



Nå, tydligen tror somliga att jag helt enkelt inte brydde mig om att försöka plugga in de årtal som historielektionerna oftast handlar om. Att jag helt enkelt gav fanken i det, bara för att det var tråkigt! Han kunde inte ha mer fel! Jag försökte, men jag kan inte lära mig årtal - det går inte!

Å andra sidan! Ordet i rubriken - 38 bokstäver långt, om jag har räknat rätt (vilket jag säkert INTE har gjort) - sitter som en smäck, trots att det är över 10 år sedan jag fick nämnda pryl i present av min i Tyskland boende lillebror och hans sambo.

Vad det är för något? Ja, men läs innantill! I allsin dar ...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar