tisdag 28 april 2015

Underskatta aldrig en översättare

Nej, det ska man inte göra. Och det gäller även mig själv! Jag har en ofelbar förmåga att tro att saker och ting ska ta längre tid än de tar. Varför?



Det brukade vara tvärtom. I ett evigt tidsoptimistande satte jag ofta krokben för mig själv och fick jobba 24-7 för att hinna med.


Hänger det här fenomenet ihop med den irriterande känslan av att språk- och skrivfärdigheterna krymper i takt med att jag lär mig mer? För varje nytt lärospån som faller in i mitt arma huvud, inser jag i allt högre utsträckning hur lite jag egentligen kan och vet. Var ska det här sluta?



Ja, man får trösta sig med Bertrands ord om att visa människor är de som tvivlar mest.
"Du och jag, Bertrand!"
"Tror jag det! Du och jag, Susanne!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar