torsdag 21 maj 2015

Desperat torsdagsflin

Är det torsdag idag? I samma ögonblick som jag skriver det blir jag tveksam. Herregud, vet jag då inte vilken dag det är!? I allsin dar!

Jo, det är väl torsdag för i morgon ska jag leverera det här massivt übertekniska projektet som har hållit mig vaken på nätterna en tid. Inte för att jag har behövt arbeta nattetid, utan för att nivån på tekniken är så oerhört krävande att jag till och med drömmer om alla termer!



(Nej, det handlar inte om ovanst. motor! Den används bara i ill. syfte)

Men så plötsligt, när jag har 48 ord kvar (plus x antal timmars korrläsning) och är nästan gråtfärdig av lättnad, ser jag en sak som gör mig så himla lycklig. Bafatt ... liksom.

"The jerk values ..."

Haha! Man skulle kunna göra sig lite skojsig på kundens bekostnad här, visst skulle man kunna det. Det hade ju ... Men nej, det kan jag inte. Det här är ett Mycket Allvarligt Dokument Med Ett Viktigt Syfte och inget man skojsar med. Men visst vore det lite trevligt.



Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar