torsdag 3 september 2015

Onsdagsfundering ... på en torsdag

Ja, jag skrev onsdagsfundering och insåg sedan att det var torsdag. Patetiskt!

Hur som helst, idag har jag en sitta-på-soffan-och-jobba-dag, vilket betyder att jag, när jag kör fast eller när det blir för tyst, kan slå på tv-n och slölyssna/-titta lite samtidigt som jag försöker vara kreativ. Kanske inte världens bästa kreativitetsförhöjande aktivitet, men det fungerar ibland.

Just idag hittade jag "Blåst på konfekten" och jag minns att jag en gång i tiden tyckte att den var vansinnigt rolig. Idag känns den ganska uråldrig, men den har fortfarande sina poänger. Man får lära sig att det är en usel idé att dricka hejdlöst med sprit samtidigt som man äter värktabletter. Duh! Och så får man se Maria ur Sound of Music iförd tidernas värsta kameltå-jeans. Just det där sista var en ganska jobbig upplevelse även när det begav sig, 1979. För mig var Julie Andrews fortfarande en nunna då ...



Nåväl, efter en halvtimmes "Blåst ...", med flitigt intag av konjak och paraplydrinkar (Dudley, inte jag), inser jag att det finns äppeltarte i kylskåpet och att kaffet nog fortfarande är drickbart. Min kreativitetsboost fungerade alltså sådär idag ... Å andra sidan får jag ju en ovanligt trevlig eftermiddagsfika med:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar