måndag 14 december 2015

Färdig, sa Sigrid

Ja, det verkar som om jag snart kan säga precis som Sigrid, nämligen att jag är färdig.



56 215 ord och 165 sidor. De slutgiltiga siffrorna kan variera lite hit eller dit eftersom jag har cirka fyra dygn på mig för finslipning, men i runda slängar.

Är jag nöjd? Jomenvisst. Det är kanske inte min genre, men å andra sidan kanske jag kommer att läsa lite mer sånt hädanefter. Jag har nämligen hittat en favorit, vår egen svenska romancedrottning Simona Ahrnstedt. Jag har med god aptit lyssnat på hennes alster för att få en känsla för språket, som ju skiljer sig väldigt mycket från vad jag är van vid. I synnerhet om man tänker på att jag är facköversättare! Två diametralt olika världar!

Simona Ahrnstedt har ett vackert språk och är fullt läsbar och läsvärd, vilket man inte kan säga om alla romanceförfattare - långt ifrån. Men det är underhållande, spännande och håller hög kvalitet. Så tack till Simona, utan henne hade jag nog fortfarande slitit mitt hår i desperation. Jag inledde nämligen med att lyssna på Nora Roberts och Tiffany Reisz ... För den som undrar kan jag rekommendera Tiffany Reisz serie "The Original Sinners". Men håll i hatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar