tisdag 7 februari 2017

Älskade 80-tal

Det hände sig en vårvinterdag 1989, när 80-talet befann sig i uppenbara dödsryckningar; en lördagskväll när jag själv satt uppspetad på en barstol på någon av de billigare syltorna längs Skeppsbron. Det hände sig att en tv-apparat i ett hörn spelade upp årets nyss korade, svenska bidrag till Eurovision Song Contest. Jag och min kompis S vände oss lite slött om och konstaterade att jaha, det var han Nilsson som vann och efter det minns jag inte så mycket mer. Åtminstone inte av Nilsson och mello, kanske inte av syltan på Skeppsbron heller, om jag tänker efter.

Det hände sig att låten "En dag" vann den svenska uttagningen och i och med det vann även pudelfrisyren sin förmodligen sista vinst. Just den detaljen gick oss totalt förbi då, när det begav sig, ity vi var ganska luttrade på det området. Tänk Europe ....

Nåväl, vår vän Tommy såg ut så här, när det begav sig:



Jag hade glömt bort. Låten hör jag ibland men jag hade totalt glömt bort hans hår! Håret borde fått en egen melodifestival, kan man tycka, eftersom det känns som om det är håret som framför låten, med Tommy strax under.

Roadkill? Golvmopp? Rya? Toaborste? Kärt barn har många namn. Hitta gärna på fler lustiga synonymer, skicka dina bidrag till tommy@golvmoppforever.se.

Simma lugnt!

Obs! Missa inte den föredömliga koreografin, för all del!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar