onsdag 25 oktober 2017

Always look on the bright side of life!

Obs! Känsliga läsare varnas!

Jo, jag försöker verkligen se det hela från den ljusa sidan! Men ibland vill det sig liksom inte. Idag verkar alla vägar bära till sofflocket!

Bildresultat för förkyld gif

Snoret har totalt kloggat igen hela skallen och en så enkel sak som att hitta en liten sketen Excelfil i en mailkonversation på 60+ meddelanden, för att uppdatera wordfiler som jag inte ens visste att jag fått, känns plötsligt alldeles ogörligt ...
Jag har snutit mig så att näsan numera har fransk spets runt näsborrarna, jag har hostat upp onämnbara saker som förmodligen skulle kunna användas som byggmaterial och jag har tuggat i mig så många Vicks Double Action att gommen känns som ett sandpapper.

Bildresultat för förkyld gif

Nå, så får jag väl sist och slutligen ge upp kvällens begivenhet. Det svider i själen men jag kan inte gå och sjunga i kör när jag låter som om jag har svalt en sticksåg. Jag tror inte att mina fellow körmedlemmar skulle uppskatta mina försök till änglaljuvt Ba-ba-ba-ba-körande i All I Want For Christmas ... Den här Alt-stämman ställer in idag. Rullgardin ner. Ingefärsteet kokar på spisen och de dubbla duntäckena bullas upp. Här ska fanimej sovas!

Bildresultat för snarka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar