fredag 20 oktober 2017

Fredagsmys på tjugo sekunder.



1. Öppna en öl.
2. Estrellarycket.
3. Starta videon ovan.
Hehe! Alltid lika skojigt!

Tänk vad jag älskade dessa ljuvliga små skotskrutiga pingisbollar när jag var i 12-årsåldern. Tyvärr fanns det inget YouTube på den tiden och svensk television visade inga musikvideor på 70-talet - at all! - så jag fick vänta länge innan jag äntligen fick se dem "in action" så att säga - och tur var kanske det! När jag första gången hittade dem på YouTube för något decennium sedan skrattade jag mig tårögd men fortfarande tycker jag att det är något oerhört hjärteknipande och ljuvligt hoppfullt över detta Edinburgh-gäng med sina piggsvinsfrisyrer. Idag är de allesammans småfeta män i övre medelåldern, man vad spelar det för roll! Love them to the moon and back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar