onsdag 20 mars 2019

Att bränna broar

Den här månadens soundtrack får bli Burning Bridges från Kellys hjältar.



Att bränna broar ... Det är inget nytt, jag har gjort det förr. En gång i tiden var brobrännandet något av en livsstil men så är det absolut inte längre och därför är det med ett stort mått vemod jag meddelar att ESB Text AB tar ner skylten.

Livet som frilansande översättare har varit spännande, givande och oerhört utvecklande men även ensamt och slitigt. Jobbet har följt mig genom tre barns uppväxt och i det sammanhanget hade jag inte kunnat välja ett bättre jobb, det har verkligen varit "äta kakan och ha den kvar"!

Det har tagit mig lite tid att komma fram till det här beslutet men efter 3,5 år i limbo har jag nu insett att "my translating days are over". Jag ägnar nu halva veckan åt att arbeta som vanlig löneslav och andra halvan åt att förverkliga mina romandrömmar - punkt. Så är det och just nu är det gott så. Det behövs inget mer, men visst kan det här förändras framöver - inget är hugget i sten.

Men att bränna mina välkända broar och i det här fallet fatta beslutet att be revisorn lägga företaget i malpåse, det känns ändå lite vemodigt. Så nu lyssnar jag på Burning Bridges ett par gånger och sedan får det vara färdigbearbetat!

Bildresultat för gråta gif


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar