måndag 7 april 2014

Ickedag

Stockholms vädergudar har inte lett mot oss idag. Faktum är att det har varit så gråtrist att jag har gjort en sak som jag inte har gjort på mycket länge. Eller rättare sagt, det är en sak jag INTE har gjort. Jag har inte klätt på mig. Jag har gått runt i pyjamas hela dagen. Kom bara inte ur den. Det kändes inte nödvändigt. Inte eftersträvansvärt. Knappt genomförbart. Och nu när klockan är 20 över 8 på kvällen är det ju liksom inte mödan värt.



Det är typ en sån här jag slafsar runt i när jag inte orkar. Till detta har jag ett par strumpor och ett par Birkenstock (just det, för att inte få ont i fötterna när jag står vid skrivbordet). Jag kan erkänna att jag inte luktar rosor så här framåt aftonen. Det känns lite sådär. Lite småsjavigt, eländigt, ett stänk av misär ...
I morgon blir det kläder, kanske även makeup - bafatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar