fredag 23 maj 2014

Har du en lång ... ficklampa?

Hehe ... Ibland älskar jag Google Översätt!

Jag satt här i mitt ca. 43-gradiga kontor, svärande över att jag måste ha så inihelsike med jobb just nu när det är så inihelsike varmt! Jag hade äntligen tröskat mig igenom en första omgång av ett stort "personalutvecklingsprojekt" (tungrott är bara förnamnet - som att ro Titanic med åror) och la det åt sidan med viss tillfredsställelse. Skrev "läsa måndag" i journalen och kastade mig över nästa batch med jobb. Och vad händer? Jo, följande:

Texten handlar om att semestra. Ett trevligt och lättsamt jobb - nästan orgiastiskt underbart efter det föregående. Men så snubblar jag över "Nicht lange fackeln". Egentligen inga problem, men det gick av bara farten. In med de tre orden i GT - och voilá:

"Inte långa ficklampor".

Tänk vad lättroad man är ibland!




GRILLA LUGNT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar