lördag 10 maj 2014

When not in Rome

Jaha, lördag och andra dagen på SFÖ-konferensen, som jag för en gångs skull inte deltar i.
Huvudtalaren är Bob Hansson och jag dreglar avundsjukt över entusiastiska Facebook-inlägg om hans framträdande. Lite småsniken känner jag mig allt.

Men så tänker jag att, whattheheck, man får väl roa sig själv bäst man kan. Eftersom den utflugne sonen - vars plötsliga föräldraaudiens var orsaken till att jag stannade kvar i stan - inte behagar vara hemma och roa sin mamma hela denna surgråa eftermiddag, så startar jag tv:n en stund. Nog måste det finnas något att förlusta sig med, så här mellan toalettstädning och smörgåstårtedesign (ja, jag tvättar händerna mellan uppdragen!). Och minsann, en matiné! Perfekt, tänker jag. En gammal svensk pilsnerfilm? En härligt sepiabrun gammelvästern? Ett mysputtrigt relationsdrama med Katharine Hepburn? Nähe, Rädda Willy 4 ... Jomenvisst, det får duga.



Jaaa' e' inte bitter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar