fredag 27 juni 2014

Semestertankar

Suget efter ledighet kommer så sakteliga krypande. Känslan att vilja stänga av datorn, dra ur sladden och bli en ö tillsammans med familjen. Som frilansare kan man emellertid inte helt och hållet vara en ö, för hur gärna jag än vill måste livet och utkomsten efter semestern säkras upp. Vilket innebär att en ansenlig del av min arbetsdag just nu går ut på att besvara förfrågningar om projekt som går igång "efter semestern". Som om "efter semestern" är ett annat tidevarv, eller kanske en annan planet. Kanske hoppas jag på det. Hoppas att de fyra dyrbara veckorna i ledighet ska tänjas ut och bli så långa, att när det är dags för arbete igen känns det som om en hel eon har passerat. Eller ett ljusår.

Nå, i ärlighetens namn vet jag att det kommer att börja krypa i kroppen efter dryga två veckors ledighet. Efter tre veckor kommer jag att börja ta in lite småjobb och efter de fyra veckornas ledighet är jag bara alltför nöjd över att få återgå till mitt ökänt stökiga skrivbord.




En vecka kvar är det nu, fem arbetsdagar där det ska faktureras, skattedeklareras, betalas fakturor och kanske röjas lite bland alla papper.

Hehe ... Det där sista var ett skämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar