onsdag 20 augusti 2014

Åter i lunchträsket

Jag går sällan ut och äter lunch. Trivs bra här på kontoret, där jag fixar en sallad som kan innehålla allt från gårdagens rester till honungsslungad halloumi. Vissa poppis ingredienser finns alltid med: vitkål, rödlök eller ev. salladslök, keso och soja. Sojans nationalitet varierar - just nu är det japansk som gäller. Ibland åker det med lite ris- eller glasnudlar också. I övrigt blir det vad huset bjuder, kanske lite färsk spenat, ruccola, avokado, hyvlad morot, tärnad ost, bönor, nötter och frön av olika former och färger.

I sommar har jag lunchslarvat å det grövsta och bara ätit en macka eller lite frukt. Men när skolan nu är igång igen och jag har börjat jobba på allvar måste jag ju äta för att kunna tänka, så idag var det premiär för en stadig sallad med vitkåls- och broccolibas. Och vad händer? Jag drabbas av lunchkoma!



Känner mest för att falla ihop någonstans, stänga ögonen och sväva bort en stund. Kanske borde jag förpassa mig till någon lämplig horisontell möbel och


Jupp, så får det bli!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar