onsdag 13 augusti 2014

Med ett nödrop

Ibland är det knepigt att arbeta helt solokvist. Då och då skulle det behövas ett bollplank som kunde hjälpa till med att planera och prioritera. Annars kan det gå som i morse ...



Jag vaknade vid 6-snåret, med en susning av panik i öronen. En obehaglig känsla av att ha glömt något. Vad? VAD? Ett bråttomjobb, såklart. Ett bråttomjobb som jag dessutom fick bra betalt för, som jag borde ha plockat upp och åtminstone läst igenom redan igår kväll! Vilket jag alltså hade glömt. Hilfe!

Studs upp ur sängen, på med datorn, upp med texten på skärmen. Orden sprutar ut ur fingrarna och framåt 9-tiden kan jag leverera före deadline, utan att ha darrat det minsta på manschetten. Puh!

Det löste sig alltså på bästa sätt, men hur påverkar det här resten av dagen? Jag har fortfarande kvar en känsla av nödrop i kroppen ...

Kanske dags för lunch och en stunds sinnesfridsgenererande pyssel i den snart utblommade rosenrabatten. Because I can. Because I'm a freelancer!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar