tisdag 18 november 2014

Slutet är nära

Ja, så är det. Jag är YTTERST nära en explosion alternativt total härdsmälta.



Min nya fina iPhone 6 anlände för ett par timmar sedan. Yey!



Men säg den lycka som varar - ens två timmar! För nu har skiten träffat fläkten, som man så "eloquently" brukar formulera sig over there.

Byte av telefon innebär numera även en liten hickup vad gäller bankärenden, eftersom man (jag) använder telefonen för bankärenden. Mobilt bank-ID heter det. Mobilt - my ass!
Att flytta den här mobila tjänsten visar sig vara tämligen snårigt. Plötsligt vill man ha en "4-siffrig pin-kod" som banken tydligen har förärat mig i samband med att jag blev bankens kund. Åfan! Jagharintesettnån!

Hur löser man då det här? Jo, man ringer banken. Enligt deras egen hemsida kontaktar man avdelningen för bank-ID och sekretess. En timme senare svarar någon limknarkande ungdom (ja, han lät stenad!) med svävande stämma att jag troligtvis har ringt fel. Troligtvis borde jag ringa kundtjänst. Han kan inte dela ut några koder, minsann, men det kan kundtjänst.
Åhå?
Jag ringer upp kundtjänst, som via sin svarstjänst meddelar att man har kommit rätt om man har problem med den 4-siffriga pin-koden. Därefter ombeds jag mata in mitt personnummer och lite andra uppgifter. OCH SEDAN! Sedan, gott folk, ber man mig mata in min 4-siffriga pin-kod!

OM JAG HADE HAFT DEN HADE JAG VÄL FÖRIHEL--TE INTE SUTTIT SNART TVÅ TIMMAR I TELEFONKÖ!

Efter att ha blivit tjatad hål i huvudet angående 4-siffrig pin-kod blir jag så småningom omkopplad till en manuell (hör och häpna) kundtjänst, med en helt vanlig telefonkö. "Du har nu plats 35 i kön. Det blir snart din tur!" säger man - gång på gång - och jag känner att snart. Snart. Snart kommer jag att flippa ur, slita bort tangentbordet från datorn och hiva ut hela konkarongen på balkongen. Där dator#"#¤ och min #"¤"# telefon kan ligga och frysa arslet av sig, for all I care!

Ett kungarike för ett ANALOGT liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar