tisdag 9 december 2014

Tvättmaskinssyndromet

Den allra vanligaste responsen, när jag informerar nya bekanta om mitt arbete, är: "Men jag skulle inte ha självdisciplin för att arbeta ensam så där, jag skulle gå iväg och tvätta och göra annat, bara för att slippa jobba!"



Jo, det är väl så, att det arbete som ska utföras i ensamt majestät, måste vara roligare än att tvätta!

I min bok är det mesta roligare än att tvätta. Till och med översättning av termlistor, som annars är något av det tråkigaste man kan tänka sig. Under mina 20 ensamarbetande år har jag nog inte en enda gång valt tvättmaskinen "för att slippa jobba". Det ligger inte för mig. Däremot kan jag absolut ha valt att gå och göra fudge i stället för att jobba. Men det är ju en helt annan sak. Fudge är gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar