torsdag 29 januari 2015

En favoritsysselsättning - NOT

Ägnar mig just nu åt den mest frustrerande av alla "göromål" som ingår i översättarens vardag: väntans tider.



Nej, inte SÅN väntan. Sån väntan är trevlig, spännande och stärkande - i långa loppet. Nej, den väntan jag menar är väntan på "filerna". Projektfilerna, jobbet, arbetsmaterialet. Kalla det vad man vill, men det är hur som helst oerhört frustrerande att sitta här, med fingrarna redo på tangentbordet och filerna "på väg". "Kommer snart". "Jag ska bara". Mensåföri... KOM IGEN NU DÅ!

Den här tiden, väntetiden, får jag inte betalt för. Och med all rätt. Vem betalar för icke-arbete - förutom anlitare av hantverkare?
Jag kan ju för all del använda den här tiden till att sortera papper - yey!



Men tji fick jag, för pappren är sorterade och redan på väg till Ulla-min-Ulla som sköter min bokföring, med den äran. Så inte ens det kan jag roa (fnys) mig med.

Suck. Jag får väl i allsin dar kvista över till Enskedeparkens Bageri och käka en surdegssemla'rå! Tackas lilla mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar