måndag 2 februari 2015

Mitt nya knäck

När man bloggar får man, efter ett tag, erbjudande om att lägga upp reklam i bloggen. Man kan även välja hur den ska placeras, dvs. hur iögonfallande och påträngande reklamen ska vara.

Första tanken är ju ungefär den här:



Men så blir man lite nyfiken. Min blogg lever ju förvisso ett ganska stillsamt och tillbakadraget liv, jämfört med mycket annat som publiceras, men jag ville ändå prova. Tänk om det kunde bli lite klirr i kassan? Ett klirr som kanske kunde dryga ut den numera ganska mediokra ersättningen för översättningsjobb. Skulle inte det smaka fågel?



Ja ... eller typ ...

Hur som helst, nu har jag provat. Och jag kan meddela att någon Porsche blir det inte. Inte i år i alla fall.

Hur det gick? Jo, den senaste månaden har det klirrat in 3,78 kronor, minsann. Och bara senaste veckan har gett 2,39. Mitt saldo är på hela 15,22 kronor.
Men, tilläggas bör att alla trendpilar är gröna och pekar uppåt, vilket torde innebära att fler sköna kronor är att vänta framöver. Så det är väl bara att harva på med översättandet ett par veckor till. Tids nog kan jag kliva av och börja blogga på heltid. Med den här utvecklingen (januari månad gav en ökning på 0,32 %) kan jag kanske få ihop till en kaffe och en semla redan om ett par år.

Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar