måndag 30 mars 2015

Konsten att lyssna till sitt inre

Ibland ska man lyssna på sina inre röster, hur befängda de än verkar.



Natten till i lördags fick jag in några filer från en översättningsbyrå på en annan kontinent. Ett litet översättningsjobb som skulle vara klart i eftermiddag. Eftersom det bara var något tusental ord var det ingen brådska och därför kastade jag bara ett öga på filerna i lördags morse. Allt såg ut som det skulle.

Men när jag satte igång var det ingenting som stämde. Varken antal ord eller språkriktning!



Så nu sitter jag här - med en byrå som ännu ligger och sover sin skönhetssömn ity deras arbetsdag inte startar än på ett antal timmar.
Irriterande nog har jag gått runt hela helgen med en obehagskänsla i magen. Jag har känt att något är fel, men inte kunnat sätta fingret på vad. Nå, nu vet jag vad som var fel ... Å andra sidan hade det inte hjälpt mig om jag hade upptäckt felet i lördags, eftersom en helg ju är en helg även på annat håll i världen.

Håhåjaja, det löser sig väl med skridskor bara det blir is, som vi brukar säga hemma i Småland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar