måndag 22 juni 2015

Change of scenery

När jag arbetar stirrar jag i normala fall rakt in i ett caffe latte-färgat sluttande innertak och mitt skrivbord belyses av en dagsljusersättande svindyr lampa. Caffe latte-färgen är vald med omsorg. Inget som stör, inget som sticker ut, inget som skaver. Annat är det minsann på sommaren!



Då bor jag något hundratal meter från vattnet och rakt fram har jag, i skrivande stund, stora panoramafönster bortom vilka jag kan skåda lite björkar, en och annan tall och en och annan blåglimt från Östersjön. När alla björkar är utslagna ser jag inte så mycket, men jag vet att den ligger där och glimrar, sjön. Och jag ser seglen från lyckliga lediga människor som kajkar fram och åter. Och jag tänker att "vad i helsike håller jag på med, jag ska ju vara ledig nu!". Och så skriver jag på, så att tangentbordet gnisslar. För här använder jag bara datorn, i mitt knä. Inga extra skärmar, inga ergonomiska attiraljer och tillbehör. Allt för att i största möjliga mån minimera arbetsinsatserna. 

Och ja, det är jag som morgonbadar på bilden! :-) Det blir inte mycket bättre än så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar