fredag 26 juni 2015

Menassånääää!

Här på mitt sofflock är jag inne på näst sista projektet innan semestern, om inget oförutsett inträffar. Nyss, för bara en minut sedan, sken solen utanför fönstren och jag övervägde om det kanske var dags att sitta ute och arbeta en stund. Men så försjönk jag i någon formulering och innan jag visste ordet av hördes ett märkligt ljud. Tittar upp. Regnet öser ner, gigantiska vattendroppar hamrar på taket, fönsterblecken och terrassgolvet. Bara sådär. Ena sekunden +20 och sol, nästa skyfall. Har vi kanske fastnat i april månad? Är det det som är problemet?

Nej, nu är det nog dags för mig att släppa ut häxan i mig och jaga bort vårvintern. För nu känner jag mig makalöst redo för lite sommarsol och värme!



Schas, kyla och regn! Släpp fram solen nu, det är dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar