onsdag 4 november 2015

Det här är inte rumba!

Jag säger som Tony:




Cirka 100 sidor in i min roman på temat "Romance" kan jag bara konstatera att det här inte är rumba! Och inte romance heller, faktiskt.

Jag vetefasen vad det är, jag vet bara att romantiken inte vill sig riktigt. Nu börjar jag nästan hoppas att mitt första kapitel inte går vidare till final, för då kommer de som har läst och svettats och omsorgsfullt valt ut fem finalister att bli jättebesvikna.

Så, vad gör jag nu? Tja, jag jobbar på och hoppas på det bästa. Jag hoppas att romantikprylen plötsligt ska dimpa ner i skallen på mig och om jag bara skriver på och låtsas som det regnar - vem vet vad som kan hända? Jag menar, konstigare saker har väl hänt, i allsindar!

Så, tack för inputen Tony/Robert, men jag kör nog på i mina hjulspår och så får vi se vart det barkar.

Häpp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar