fredag 24 februari 2017

Pretto-VM

Häromdagen, när jag just hade skickat in mitt manus till bokförlag, tänkte jag att nu skulle jag ta en lång paus. En paus som skulle innehålla mycket läsning, lite grubblerier och en del research inför Del 2.

Bildresultat för research

Jajamensan! Det kommer troligtvis att trilla ut en Del 2 vad det lider och jag har till och med värkt fram 3-400 sidor redan, fast bara som en grov mall. Låter det pretentiöst att säga "mall" om 3-400 sidor? Ja det hoppas jag verkligen! Ibland måste man få slå sig för bröstet lite, eller hur?

Bildresultat för slå sig för bröstet


Och vad blev det då av den där långa pausen? Nja, int' blev det så mycket av den just! Men en paus har inget bäst-före-datum så den får väl ligga kvar och mogna till sig.
I dag har jag hur som helst tagit tag i den där mallen och börjat dra lite i kanterna på den, för att liksom känna om den håller.

Bildresultat för "dra lite i kanten"

Kanske gör den det, kanske gör den inte det - den som lever får se.
God helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar