onsdag 14 juni 2017

Ljuvliga sommar

Jo, visst är det ljuvligt men när i helsike tar man semester om man är författare?

Nej, det är ingen pompös eller självupptagen undran, det är en helt seriös fråga från en något utsliten ordarbetare. Det går ju faktiskt inte att bara säga "Jöhöpp, nu tar vi lite ledigt här mitt i kapitel 26 ... Återkommer i augusti!" Det fungerar inte så!

Bildresultat för romantisk hängmatta

Min hängmatta väntar men hur ska jag bete mig? Som översättare fick jag framåt mars-april propåer från kunderna där de lite stilla undrade hur min sommar såg ut. Fungerade kalasbra, men nu då?

Nå, egentligen är det ju ett i-landsproblem som till och med överträffar de flesta andra i-landsproblem, men det är ett faktum att själva semestrandet blir knepigt. Det är ungefär lika enkelt som att säga "Jöhöpp, nu tar jag lite semester från mig själv här ett tag ... Återkommer om några veckor!"

Bildresultat för sommar vålarö

Nå, under tiden får jag väl sitta här och titta på utsikten över Östersjön och ... Nej, skoja bara! Jag är kvar på kontoret i stan än så länge. Men drömma kan man ju alltid göra!

Ha en trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar