tisdag 7 november 2017

Konsten att somna

Blåbärsgrisar i lingonriset och hemula julgranar med kottar och risstjärnor som hänger och dinglar över fängelsets murar där änglarna testar sina vingar och kossorna betar tusenlappar utan en enda bakterie i sina små myrhjärnor och inte en enda prästkrage utom synhåll ...

Bildresultat för knasigt

Ja, se där ett tips på att somna för den som dels har ett överskott på fantasi och dels lider av störande men inte livshotande insomnia.

Jag har alltid haft svårt med sömnen och trots att jag provat nästan varenda tips i boken (läs: internet) så är sömnen än idag en skör liten tingest som jag måste vårda ömt för att den inte ska fly ur sin bur för gott. Och det finns inga genvägar!
På senaste tid har jag hittat flera små tricks som gör att jag sover ganska gott, vilket känns som en Lottovinst i mitt fall - och detta kan bara den förstå som själv har legat vaken natt efter natt efter natt ...

Nå, tips och tricks i all ära men fortfarande tog det lång tid att somna och det var under en sådan klarvaken afton som idén till ovanstående gallimatias föddes. Inuti mitt huvud började jag rabbla ord, hipp som happ och i den eventuella ordning de råkade dyka upp. Det blev förstås galet uppåt väggarna men tänk så bra det fungerar! Jag somnar knall och fall, på bara någon minut! Det kanske beror på att min hjärna blir omedelbart utmattad av övningen - men skit samma vad det beror på, det funkar!

Bildresultat för galna sovställningar

Hälsningar från en ovanligt utvilad liten människa!

2 kommentarer:

  1. Jag försökte somna med din metod inatt – och lyckades! (Men hu, så jobbigt det var!)

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra! :) Det funkar, men det tar på krafterna - kanske därför man sover så gott. Haha!

    SvaraRadera