fredag 10 november 2017

Perspektivbyte

Nu är det dags igen. Dags att sätta på sig läsglasögonen - i ordets mer direkta betydelse. Jag har gått igenom feedback på Del 1 från lektören och jag har gjort lite småändringar enligt hens anvisningar och nu - nu ska det ske. Hela tjillevippen ska läsas igenom ännu en gång, med så nya ögon som det bara är möjligt.

Bildresultat för med nya ögon

I sådana här lägen brukar jag försöka byta perspektiv genom att helt enkelt flytta på mig. I stället för att stå vid skrivbordet, där jag normalt befinner mig, sätter jag mig ner i en fåtölj eller en soffa med datorn i knäet. På så sätt lurar jag mig själv att tro att texten är lite ny, att den är obearbetad och fräsch. Och jag är så lättlurad så jag går på det!

Bildresultat för big laugh

Ja, så är det väl bara att köra igång! Jag gör som höjdhoppar-Kajsa, klappar mig på kinderna, på låren, tar ett djupt andetag ... Wish me luck - I'm going in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar