fredag 8 juni 2018

Plötsligt bara händer det

Som en blixt från klar himmel får jag en idé och jag öppnar en fil som inte varit öppnad på länge och den känns lite dammig och unken.

Bildresultat för dammig

För drygt 15 år sedan började jag skriva på en sak som sedan inte har velat lämna mig någon ro. Jag har gjort många olika utkast men inget har riktigt fallit vare sig mig eller något förlag på läppen. Hela tiden har jag hållit fast vid själva grundstoryn och jag tänker att det måste finnas något där, något som är viktigt, som jag inte får slarva bort. Och nu känner jag mig alltså redo att gå igenom den igen och den ska vässas, slipas och ansas tills den känns fräsch. Så får vi se vad det blir av det. Ett är dock säkert, det är inte:

- romance
- sci-fi
- fantasy
- deckare
- barn eller ungdom

I övrigt är utgången oviss. Det kan bli en thriller och det kan bli en utvecklingsroman, men det kan även bli en feelgood-roman. Allt är möjligt och det känns fantastiskt roligt.

Håll tummarna - nu blir det åka av!

Bildresultat för berg och dalbana gif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar