onsdag 27 september 2023

People person? Jajemen!

Jaha, så närmar vi oss D day. Manuset har gått i tryck och jag har beställt ett antal böcker att signera och sälja i samband med det releaseparty jag vitt och brett har utlovat. Med allt vad det innebär av uppmärksamhet.


Och - missförstå mig inte - det här är helt i sin ordning, det är så här det ska vara! Det är bara det att det är en sak att prata och planera, men en helt annan sak att stå där med boken i handen och ta emot gratulationerna. Det är faktiskt inte alls min kopp te och jag känner nästan att det finns en poäng med ett alias.

Å andra sidan så är det här min dröm, att bli utgiven författare, så ska jag då inte kunna göra det i mitt eget namn?

Och till skillnad från andra alias är jag stolt över det jag har åstadkommit. Då borde jag väl kunna stå upp och säga "Kolla här vad jag har gjort! Se bara, så fin den är - min alldeles egen roman!"

Men misströsta icke! Min asociala sida kommer att hållas i schack och blygheten kamoufleras med ett brett leende. Dörrarna kommer att slås upp till inte mindre än två releasepartyn: ett i Nerja och ett i Stockholm. Och kanske att jag till och med vågar mig på att läsa en rad eller två inför publik, vem vet. Jag förlitar mig på det faktum att jag oftast, när det verkligen gäller, har en hornprydd liten jäkel inom mig som ser till att jag vågar göra det som skrämmer mig allra mest.

Som man säger: wish me luck, I'm goin' in!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar