tisdag 31 oktober 2023

Så var det dags .... *trumvirvel*

 ... för RELEASEFEST! Eller boksläppsfest, eller boksläppsfirande, eller releaseparty eller vad fasen man nu vill kalla det! Fest blir det oavsett och jag tänker sitta där med en massa böcker omkring mig och förhoppningsvis en massa människor som vill ha dessa böcker och på köpet få med sig min signaturkrumelur.


Nej, så snyggt (ovan) skriver jag inte. Ganska precis tvärtom, faktiskt. Efter närmare 40 år med tangentbordsknackande är min handstil praktiskt taget obefintlig! Så det blir att ligga i och träna, tänker jag. Först och främst träna på en effektiv och hyfsat snygg signatur (inte så svårt), men också klura ut vad man ska skriva mer (svårare!). Blir det ett "Trevlig läsning" eller kanske "Till Xxxxx"? Eller både ock?

Note to self: köpa bra penna som har ett gott skrev - som min pappa brukar säga. Det värsta som finns är väl när man ska skriva för hand och pennan är sådär trög och liksom motvillig!
Så, någon som har något tips på en bra penna som håller för lite handarbete? Inser att det var väldigt länge sedan jag satt och skrev något för hand, sådär med berått mod. Det kanske blir betydligt svårare - och jobbigare! - än jag inbillar mig?


Anyways ... På min Facebooksida finns inbjudan till ovannämnda festlighet och det är bara att gå in och anmäla sig. Den som till äventyrs befinner sig i södra Spanien kan vid intresse få en inbjudan till releasefestighet i Nerja.

Så, håll i hatten så ses vi snart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar