torsdag 16 november 2023

One down, one to go

I går kväll firades det här i Nerja. Det bjöds på bubbel och snacks, i inredningsbutiken Nordic Delight, och om sanningen ska fram var jag nog en liten aning nervös innan. Tänk om ingen dyker upp? Tänk om jag får stå här med massor med cava och ostar alldeles ensam? Nå ... Jag hade nog överlevt. Cava och ost är det bästa jag vet, så jag hade absolut överlevt!


Men det kom i alla fall ett gött gäng på ca 25 personer som ville vara med och fira! Och alla var på sitt bästa humör, inklusive undertecknad - när nervositeten väl hade lagt sig:


Jag pratade och sålde och signerade bok och alla var välvilligt inställda och lovade läsa - somliga hävdade till och med att de skulle sträckläsa. Och de lovade återkomma och tala om vad de tyckte, vilket jag å det bestämdaste avrådde ifrån. Fy så hemskt! Å andra sidan, om de tyckte att det var bra så må det väl vara hänt. Men negativa recensioner ...? Nej, det är inte roligt. Sådant duckar vi för här. Det är så jag jobbar. 


Så här dagen efter kan jag bara konstatera att de första böckerna nu är sålda, det vill säga boken är ute och lever sitt eget liv, hos andra människor. Den kommer att hamna lite varstans, kanske i en bokhylla eller på ett nattduksbord, och i somliga fall blir den faktiskt julklapp - råkar jag veta. Men oavsett bokens framtida öde, är jag väldigt lycklig att folk dök upp, skålade med mig, gratulerade mig och köpte min bok. 

TACK alla kära Nerja-vänner! Och till de som vill och kan: vi ses den 29 november på Gamla Enskede Bryggeri i Stockholm!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar