onsdag 23 oktober 2013

"Riskanalys" eller "Mannen från Hollywood Hills"

Läste om flickan som hamnade på nätet i en ofrivillig porrfilm och de klåpare som sänkte pojkvännens straff till 25 000 spänn. Det är inte lätt att vara ung och det är inte lätt att vara kvinna. Att vara både ung och kvinna känns nästan som ett skämt i dagsläget.

Nåväl, jag har också fattat dumma beslut i mitt liv. Som det här, som kunde gått illa men som lyckligtvis bara blev en kul historia:

På en bar i Hollywood - för ca hundra år sedan - träffade jag en gång en mycket märklig man. Jag var 25 och han var nog 5-10 år äldre. Han fick syn på mig och mina tre blonda väninnor och blev förtjust. Blond, svensk = hopefully naughty! Dagen därpå tog han med mig på en dagsutflykt runt L.A. och visade mig delar av stan som jag annars aldrig hade fått möjlighet att se. Därefter erbjöd han mig och mina tre vänner att följa med honom till hans skidstuga i Mammoth Mountain.
Någon vecka senare anlände vi sent en fredagsnatt till stugan, som var utkyld och saknade vatten och el. Vi fyra tjejer frös som hundar medan vår värd satt i ett rum med filtar omkring sig och rökte på av liv och lust. Han lät oss förstå att vad han hade hoppats på var en liten "fivesome" kring hans pipa, med en något dubbelbottnad betydelse ...
Hans förslag gjorde oss först häpna, sedan rädda och till sist skitförbannade. Vi fyra somnade fram på småtimmarna, tätt hopkrupna framför en kamin som tyvärr värmde oss högst bristfälligt. När vi vaknade låg vår värd under sina filtar och var icke kontaktbar.
Vi tog oss in till centrala Mammoth av egen kraft, hyrde skidor och hotellrum och vinkade så småningom adjö till den nu oerhört besvikne mannen från Hollywood Hills.
Efteråt har vi skrattat oss fördärvade åt det här minnet, men om man lugnar sig lite grann och funderar, så kunde det absolut ha fått ett helt annat och betydligt obehagligare slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar