måndag 17 februari 2014

Det är måååååndag morgon

Jaha, så fick man en hejdundrande start på veckan då ... NOT! Men fördelen med att börja dagen översköljd av en (stor) mugg latte är att nu kan det bara bli bättre.

En stor, härlig kopp med mjölkskum och lite kanel på toppen. Nogsamt fixad, med mina egna små hansingar. Försiktigt buren uppför den förrädiska trappan, där jag faktiskt har halkat två gånger med just kaffe i handen. Prydligt placerad bredvid tangentbord och mousetrapper. Datorn startar - surrar igång så fint så. Prylarna startas, en efter en. Men, något är fel. Spotify låter burkigt och jag inser att högtalarsladden har fallit ur. Hmm, ner under bordet och sen upp igen. Dradradra sladden upp från golvet. Böjer mig bara en liiiten aning framåt, så att jag ser att det är rätt sladd jag rycker i.

Och ... Men ... Vad hände nu? FAN!

Ja, så står man då där, med kaffet droppande från hela mig. Kaffe över hela golvet (en stor kopp är en STOR kopp när den hälls ut), över skrivbordet, över mousetrappern, en liten rännil skojfriskt krypande in under tangentbordet.

Bytt kläder, moppat, torkat, kontrollerat. Och satt i högtalarsladden där den ska vara. Bay City Rollers från spotifylistan Lösgodis hälsar mig med plågsamt hurtiga tongångar.

Okej, nu börjar vi om. Gör om och gör rätt.


Riktigt så snygg var inte min caffe latte, men minst lika god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar