fredag 14 februari 2014

Ömfoting? Jajamensan!

Jag kanske inte är någon "ömfoting" i dess rätta bemärkelse, men faktum är att jag står upp så mycket numera att jag börjar bli öm under fötterna framåt eftermiddagen.
Efter semestern förra året började jag arbeta stående. Först några timmar per dag, men snart hela dagarna eftersom ryggen och hela jag mådde så mycket bättre. Inget ryggont mer, ingen stel nacke, ingen värk i fingerlederna. Hur det där sista hänger ihop med mitt stående förstår jag inte alls, men ... Så är det i varje fall.

Jag har långt gångna planer på att försöka hitta ett löpband som kan demonteras och placeras under skrivbordet. Till detta lär jag behöva ett par skor, vilket kanske också skulle behövas när jag bara står "rakt upp och ner" på golvet. Eller kanske en vadderad liten matta, som jag har sett någonstans ...

Mina fötter blir nog också något lite större på grund av det här meranvändadet, men det är smällar man får ta. Över huvud taget finns det så många fördelar med ståendet, att jag inte förstår att det här inte varit på tapeten i högre utsträckning! Hur många människor har inte suttit sig fördärvade på sina skrivbordsstolar under årens lopp?

Nej, STÅ UPP OCH STRÄCK PÅ DIG, för kroppens skull!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar