måndag 17 mars 2014

En vanlig sketen måndag

Måndagar kan vara lite sega ibland. Man har fått smak på ljuva sovmorgnar, sena frukostar med kokt ägg och - i bästa fall - nybakat bröd. Men i en blink är helgen över och man är tillbaka i gruvan och visst skriker kroppen lite grann av frustration och ovilja.
Nu brukar iofs min måndagsovilja gå över ganska snabbt. Om den inte gör det, så hjälper det att mjukstarta genom att smyga åt sig en härlig kaffe latte på soffan, med morgontidningen.

Idag var det dock segare än vanligt, troligtvis beroende på att världen återigen var VIT:

Photo: Det här var väl onödigt!

I går var det strålande sol och tjoande fåglar i varenda buske ...

Nåväl, vad gör man? Jag provade med att googla på just "en vanlig sketen måndag", bara för att se vad jag fick upp. Kanske kunde det liva upp lite? Och se vad som hände:


Det här var vad jag fick se. Och nog ser det ... hmmm ... konstigare ut än att stå här och översätta uselt skriven engelska till läsbar, svensk text.

Nej, jag kanske inte blev så peppad, men lite kul var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar