fredag 14 mars 2014

Glada fossingar


Det blev ett par såna här. Birkenstock original i svart läder med korksula. Inga konstigheter. Visserligen fanns det rosa, röda, gröna och pantermönstrade också. Och det fanns olika typer av sandalmodeller, mer eller mindre avancerade. Men de här är rejäla, down-to-earth och väl beprövade. Tack Petra, fd skobutiksbiträde från Ä, som tipsade. De är riktigt sköna.

Mina fötter är självklart inte lika ömma längre, efter två dagar med Birken, men det kan ju också handla om att jag inte har sprungit sedan i tisdags. Mellan lördag och tisdag sprang jag totalt 3 mil. "Skylla mig själv"? Meh!

Hur som helst, den här helgen blir det till att börja läsa om Huset Buddenbrook på tyska. Nu när jag har en svensk version, så att jag får hjälp med dialekterna, går det nog mycket lättare.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar