onsdag 19 mars 2014

När ambitionen snubblar

Full av energi klev jag upp klockan halv 7 i morse, för att tråckla färdigt ett projekt och leverera det före morgonpromenaden. Sagt och gjort. Dutti!

När jag var promenerad, frukosterad och färdig var det dags för nästa projekt, som enligt planen skulle fylla resten av veckan och lite till.
Jag installerade paketet, analyserade - och kliade mig förvirrat på näsan. Vad nu? En kontrollkoll i inkorgen visade att jag inte såg fel. Det var 1800 (hundra) ord och inte 18000 (tusen), som jag hade trott. Hur kunde jag se så fel?

Plötsligt rann ambitionerna av mig och jag blev sittande på soffan med "lilla" datorn, vilket betyder att jag ägnar mig åt mina egna texter. Ettusenåttahundra ord och leverans fredag, det är ungefär som att ha en tablettask med tio Tutti Frutti som ska fördelas jämnt över resten av året. Antingen äter du alla nu på en gång, eller också väntar du till nyårsafton. Jag väntar till nyårsafton. Det är sån jag är. Ingen piska, inget jobb.

2 kommentarer: