måndag 24 mars 2014

Lever farligt

SDL Trados Studio 2011 beter sig emellanåt lite märkligt. Just nu tar det ungefär fem (5) minuter att spara en fil på ca. 8000 ord. Jag vet inte varför det tar så lång tid, men det beror nog inte på själva datorn (för en gångs skull). Det är liksom bara att gilla läget här, om jag har förstått det rätt.

Fem minuter är normalt inget att yvas över – om det inte handlar om att t.ex. hålla andan eller stå i planka.
Men när du väntar på att få börja arbeta igen är fem minuter en evighet. Dessa ynka fem minuter gör att jag drar mig för att spara mitt arbete regelbundet, vilket i sin tur innebär att jag riskerar betydligt större problem än bara fem minuters väntetid.

Så, vad gör jag under tiden? Bryter ihop? Kastar ut datorn genom fönstret? Skriker lite?


Nå, jag kan ju även låta mig utbildas lite i den ädla konsten "tålamod".

Men nej, den här väntan är inte kreativ på något sätt. Endast irriterande. Och jag tror minsann det är mer än fem minuter nu. Sju-åtta ... Minst!

1 kommentar:

  1. yogar? djupandas? går på muggen? fixar nytt kaffe?

    SvaraRadera