fredag 7 november 2014

Immunförsvarshöjande arbete

Jag är förkyld. Ont i halsen, lite däven, inte riktigt på humör.



Och att vara sjuk som frilansare? Nja, så här är det: det ÄR man inte! Man ÄR helt enkelt inte sjuk. På 20 år har jag sjukskrivit mig en gång. En gång. Einmal. Once.

Hur löser jag det? Så här:

Cirka 1,5 liter immunförsvarshöjande te med ingefära och citron har jag hittills satt i mig idag. Vetefasen om det hjälper men tanken är ju god. Fryser gör jag ju som vanligt, och ännu mer en dag som denna, vilket jag löser med en mycket fiffig vetevärmare som efter vederbörlig uppvärmning kan knytas runt midja, axlar, rumpa eller varhelst den gör störst nytta för tillfället.

Sen är jag också helt övertygad om att man genom att vägra sjuk och helt enkelt förbli stående/sittande/gående, slipper en hel del obehag. Bara för att man är så tjurig, liksom. Det är ju när man kollapsar och lägger sig i sängen som det verkliga obehaget sätter in. Så ... vägra sjuk! Det funkar! Typ ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar