torsdag 5 februari 2015

Kontrasternas dag - Obs! Ett interaktivt blogginlägg!


Innan du läser vidare, klicka på musiken!




Som passionerad ordkramare har jag alltid plats för nya ord. Min inre ordlista blir aldrig full. Men ibland blir det lite för mycket även för mig. Som till exempel det här med "koprofili". Vet ni vad det är? Det visste inte jag, förrän alldeles nyss. Och nu önskar jag att jag inte visste.

Jag och min stora trut, kan man säga ibland. Men det gäller inte mig - här är det mer struten som är problemet. "Nyfiken i en strut", alltså. Om jag inte var så nyfiken hade jag sluppit att veta att koprofili handlar om sexuell dragning till avföring. Bajs. Herrejestanes vilka prylar man kan snöa in på!

Och samtidigt som jag tänkte den här tanken lyssnade jag på Nattens drottnings aria ur Trollflöjten, precis som du gör nu.

En torsdagsförmiddagsfundering när den är som bäst, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar