tisdag 23 augusti 2016

Går över ån efter vatten?

Jag gillar korsord. Det är något förunderligt avkopplande att sätta sig med ett korsord, att få sjunka ner bland alla ordlekar och ledtrådar och få svära lite över långsökta ledtrådar och märkvärdiga sammansättningar.

Häromkvällen stötte jag på följande ledtråd "GÖR UPP OM PUCK". Puck. Det första jag tänkte på var förstås Shakespeare och En midsommarnattsdröm. Men var det någon som "gjorde upp om Puck"? Nja, så var det väl ändå inte, eller?



Länge grubblade jag över Pucks roll i En midsommarnattsdröm och efter lite googlande konstaterade jag att nej, man kan inte påstå att det "görs upp om" Puck någonstans i En midsommarnattsdröm.

Så, vad var svaret? Ja, till slut trillade ändå polletten ner:



TEKARE!

Kan det vara så att jag har en tendens att göra saker och ting krångligare än de behöver vara?
Häpnadsväckande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar