tisdag 18 augusti 2015

Vad har Fredrik Reinfeldt och Meatloaf gemensamt?

Nja, kanske just ingenting. Men på min morgonrunda idag lyssnade jag på Fredriks sommarprat och det slog mig hur nästan rörande mänsklig, klok och inkännande vår före detta statsminister är.

Nej, jag röstade inte själv på honom förra året, men jag borde kanske ha gjort det ... Eller vi kan säga så här: Efter det här Sommarpratet skulle jag rösta på honom nästan oavsett vilket parti han företrädde. Men bara nästan ...



Varför?
Tja, han gillar att läsa och precis som jag älskade han Asian Saga och Sagan om ringen. Han gillar Meatloaf och i sitt Sommar spelade han förvånande nog även Top Gun-temat och Staten och Kapitalet. Bara en sån sak!
Han har dessutom en avväpnande tydlig uppfattning om många saker men vägrar vara tvärsäker - en åkomma som de flesta politiker lider av. En ödmjuk och vis person som mycket väl skulle kunna hamna i FN-huset en vacker dag.

Okej, jag är helt blockblind och har under mitt liv röstat på i princip alla etablerade partier - utom t.ex. SD, NyD och några till. Därför, Fredrik, har du här min röst in blanco om du nu skulle få för dig att pillra med politik igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar