fredag 12 februari 2016

Stommen klar!

Jaha, så plötsligt var själva stommen i min stalkerhistoria färdig och jag står här och bara njuter av känslan. Njuter av att stå och bläddra i en alldeles ny och fin och blank berättelse. Fast det saknas ju en del. Det saknas miljöbeskrivningar och det saknas lite detaljer här och där och det läggs väl till vad det lider. Kanske kommer jag också att ändra en del saker och kanske kommer en del att tas bort. Men just nu. Just nu är stommen alltså alldeles färdig och ny och blank. En trevlig känsla och en känsla som man måste njuta av, eftersom det är viktigt att känna att man har kommit en bit på väg när man har kommit så här långt.



Ja, lite så här skulle nog min berättelse se ut om det var ett hus. Nu återstår alltså tak, isolering, fönster, panel etc. Så att det blir beboeligt, så att det blir ett hus på riktigt. Så att det inte, när jag är klar om några veckor, ser ut så här:



Som ruin betecknat är kanske Olympia inte så pjåkigt men det är inte vad jag är ute efter. Sen kan man ju tycka vad man vill om en ruin som fortfarande efter tusentals år ligger där och är en ruin. Lite häftigt är det allt. Men som sagt, min stomme ska inte raseras och falla ihop, den ska bli en:



Just det. En bok! En alldeles fantastisk bok med en början, en mitt och ett slut. Och idag har jag alltså formulerat det som (jag tror) är slutet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar