torsdag 31 mars 2016

Throwback Thursday



Den här låten är ganska usel egentligen, om jag ska vara ärlig. Men jag har inte alltid tyckt så. En gång i tiden var jag helt galen i den.
Jag har den på singel i en låda med gamla vinylskivor på vinden. På singelns omslag står skrivet:

"Till Susanne. Love Demse"

Demse var en discjockey som brukade anlitas flitigt på dansställena i Småland med omnejd när jag var i sena tonåren. Jag gillade honom eftersom han i sin samling hade en del skivor som annars aldrig brukade spelas. Som ovanstående till exempel. Knappast ett discoämne, eller vad tycker ni? Bara Demse spelade den, och bara när jag bad honom.

Efter att i flera års tid troget ha efterfrågat den här låten minst en gång varje fredagskväll på danshaket Baldershage i de småländska skogarna, fick han plötsligt nog en afton och gav mig skivan, att spela hemma på min egen skivspelare. Så att han slapp höra skiten, antagligen. Och jag har spelat den, många gånger. Men nu kan jag ärligt säga att jag tycker den är ganska hemsk. Eller ... Nja, lite mysig då. Lite småsöt sådär. Och Neil är ju för all del också lite... ja, det gör åtminstone inte ont i ögonen att se på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar