tisdag 5 april 2016

Nu hänger jag mig!

Ja, se där en formulering som får en att sätta kaffet i vrångstrupen. Och det bara för att jag blev så lycklig!



Lyckan kom sig av att jag plötsligt insåg att jag kunde låna e-böcker på biblioteket. En Adobe-registrering och en läsapp på plattan och sen är det bara att köra så det ryker. Förstår inte varför jag inte har gjort det här förut!

Det var alltså efter denna arla epiphany som jag tänkte skriva att "nu hänger jag mig ..." osv, med avseende på nyss nämnda app och boklåningsfunktion. Och då såg jag det. Att hänge sig åt något och att hänga sig är ibland, beroende på val av formulering, skrämmande förväxlingsbart. (Tänk vad jag tycker att sådant är intressant!)

Hur som helst, bortsett från allt hängivet hängande lånar jag nu böcker för glatta livet. Känns som något av en vinstlott faktiskt. Troligtvis är jag sist i landet med att fatta hur det här fungerar, men det skiner jag i som hon sa, Alva på Junibacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar