onsdag 18 maj 2016

Groundhog day "pau rikktitt"

Jaha, jag kan meddela att jag har drabbats av en diffus känsla av att en viss dag upprepar sig helt oprovocerat, om och om igen. "Groundhog day" minns vi va? "Måndag hela veckan"? Där en allt mer frustrerad Bill Murray hela tiden vaknar upp till samma jävla måndag? Nu är det väl inte riktigt så illa, men det är alltså Dagens Nyheters tidningsapp som spökar. Iphone-versionen. Och min surrealistiska, overkliga och lite kusliga upplevelse beror på att den dag som upprepas är den dag då nyheten om Princes död spred sig över världen. Således drabbas jag varenda dag när jag startar DN-appen av följande:



Ja, precis så ser det ut. Lite lagom spooky, eller hur? Om och om igen, varje dag. Dessutom med tillägget att MP:s partidistrikt är rejält purkna men att ledningen har stort stöd. Jajamensan.
Min teori är att antingen försöker universum säga mig något eller också har jag sist och slutligen tagit steget över till något slags parallellt universum där tiden går lite grann omlott. Ungefär som de där efterstygnen man fick lära sig på grundskolans syslöjdslektioner. Två steg fram och ett tillbaka. 

Nåja, det är väl i och för sig en världslig sak och kanske skulle jag kunna åtgärda det hela genom att avinstallera och installera om den där appen ... Å andra sidan, varför det? Jag tror att jag har vant mig nu, vant mig vid att tiden har hängt sig fast vid den 21 april 2016. Det är okej. Bara det blir sommar och varmt snart, så får det vara vilket jäkla datum det vill faktiskt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar