onsdag 15 juni 2016

En regelrätt uppenbarelse

Men alltså ibland händer det saker här!



Det handlar absolut inte om några religiösa uppenbarelser, men det hindrar ju inte att man blir lite lycklig ändå.

Efter att jag under gårdagens eftermiddag fått till ett slutkapitel - äntligen! - i mitt senaste manusembryo, insåg jag något som jag egentligen borde ha förstått för länge sedan. Det är ju från slutet man ska börja! För att liksom i grind mota alla de ollar som har en jävla irriterande tendens att dyka upp och sätta käppar i hjulet för den arma författaren längs berättandets knöggliga väg.




Om jag hade skrivit det här sista kapitlet redan från början hade jag undvikit en hel del huvudvärk, kan jag säga. Så detta torde från och med nu bliva min melodi: Börja från slutet och tråckla dig baklänges igenom hela rasket!
Häpp!

Äsch, jag vet väl att det inte är så enkelt men håll med om att det låter som en ganska intressant idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar